Maggie Stiefvater - Drżenie

Tytuł: Drżenie
Tytuł oryginalny: Shiver
Seria: Wilkołaki z Mercy Falls I
Autor: Maggie Stiefvater
Wydawnictwo: Wilga
Data wydania: Maj 2011
ISBN: 978-83-25902-377
Liczba stron: 459
Ocena: 8/10




,,Współczesna opowieść o wilkołakach? Tak! A w niej miłość, przyjaźń, wielka samotność, okrucieństwo, poświęcenie i ból.
Kiedy zapada zmierzch i robi się coraz zimniej, niektórzy ludzie stają się wilkami. Grace odkrywa, że musi walczyć o wilkołaka Sama, którego pokochała. Zagrażają mu myśliwi i mróz, który może sprawić, że Sam nigdy nie odzyska ludzkiej postaci."

Czytając tę książkę od razu wiedziałam, że to będzie strzał w dziesiątkę. Na samym początku poznajemy Grace, która zostaje pogryziona przez wilki. W dodatku staje się to zimą, kiedy na zewnątrz jest bardzo zimno, a wszędzie leży śnieg. 

,,Mogłam krzyczeć, ale nie krzyczałam. Mogłam walczyć, ale nie walczyłam."

Dziewczyna mimo, że czuje ból, który zadają jej zwierzęta, leży nieruchomo i wpatruje się w wilka o złotych oczach, który w rzeczywistości jest człowiekiem zmieniającym się w wilkołaka pod wpływem niskich temperaturach. Po niefortunnym zdarzeniu dziewczyna dość często widzi owego wilka każdego roku w zimie. Tak się dzieje przez sześć lat, aż do momentu, w którym brat jednej z uczennic zostaje pogryziony. Dochodzi do tego, że zaczyna się polowanie na wilki, przez co zostaje postrzelony właśnie ulubiony wilk Grace, a ona odkrywa, że jest on człowiekiem. 

,, - Ja... yyy... potrzebuję jakichś ubrań. Muszę się stąd wydostać, nim odkryją, że jestem wybrykiem natury.
- Co masz na myśli? Nie widzę ogona."


Tak właśnie zaczyna się ich wspólny los, w którym się zakochują w
sobie, jednak nie każdemu się to podoba, a ich miłość jest wystawiona na próbę. 

,,Które z nas było bardziej samolubne? Czy ona - ponieważ pragnęła czegoś, czego nikt nie mógł jej obiecać, czy ja - ponieważ nie chciałem obiecywać jej czegoś, co było zbyt boleśnie niemożliwe, żeby tego pragnąć?"

Książka mnie bardzo wciągnęła i na pewno wrócę jeszcze kiedyś do niej, ponieważ zawiera kilka gatunków, które bardzo lubię, m.in. fantastykę. Myślę, że mogę ją polecić każdemu, który lubi lekkie czytanie, a szczególnie osobom, którym podobał się zmierzch. Na pewno się nie zawiedziecie.

Pozdrawiam 
Aniela Czerwińska

Popularne posty z tego bloga

Colleen Hoover - Losing Hope

Maggie Stiefvater - Niepokój

Colleen Hoover - Hopeless