Maggie Stiefvater - Ukojenie

Tytuł: Ukojenie
Tytuł oryginalny: Forever
Seria: Wilkołaki z Mercy Falls III
Autor: Maggie Stiefvater
Wydawnictwo: Wilga
Data wydania: Kwiecień 2012
ISBN: 978-83-259-0458-6
Liczba stron: 518
Ocena: 9/10





,,Trzeci tom bestsellerowej powieści Drżenie.
Zbliża się polowanie, czy ktoś uratuje wilki...? Współczesna powieść o wilkołakach? Tak! A w niej nie tylko wielka miłość, ale także pożegnania i śmierć, ból niezrozumienia i niemożność bycia razem. Grace i Sam spotykają się w „Drżeniu”. W „Niepokoju” walczą o to, żeby być razem. W „Ukojeniu” ich życiu zagraża prawdziwe niebezpieczeństwo. Stawka staje się coraz wyższa. Zaczyna się polowanie na wilki… Sam zrobi dla Grace wszystko. Ale czy jeden człowiek i jedna miłość mogą naprawdę zmienić wrogi świat? Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość zderzają się ze sobą w jednej chwili – chwili śmierci lub powrotu do życia. Czy bohaterowie naszej sagi wreszcie odnajdą ukojenie?"


,,Tysiąc sposobów, by powiedzieć żegnaj,
Tysiąc sposobów, by uronić łzę jedną,
Tysiąc sposobów, by nałożyć kapelusz
Nim po raz ostatni wyjdziesz na zewnątrz.
Więc wołam: - żegnaj, żegnaj,  żegnaj!
Krzyczę to tak głośno, głośno
Bo następnym razem, gdy odzyskam głos,

Może być już za późno."

Książka wywarła na mnie ogromny wpływ, szczególnie, że jest to już ostatnia część trylogii o wilkołakach. Tak jak poprzednie części bardzo mi się podobała, choć trochę przypomina mi ona zmierzch to nie nudziła, ponieważ bohaterowie są bardzo do mnie podobni szczególnie Isabel. 


,,Niektórzy ludzie widzą to, co chcą widzieć." 

Ciekawym dla mnie był wątek miłosny między nią, a Cole'm, który z upływem czasu stara się pomagać mimo jego przeszłości.
 
,,Wyglądało na to, że najlepszą bronią w moim życiu zawsze były rzeczy najbardziej nieszkodliwe: puste plastikowe pojemniki, puste płyty CD, nieoznaczone strzykawki, mój uśmiech w ciemnym pokoju."

Myślę, że jest to lekka opowieść, którą czyta się jednym tchem. Myślę, że jeszcze kiedyś do niej wrócę.

Pozdrawiam
Aniela Czerwińska

Popularne posty z tego bloga

Colleen Hoover - Losing Hope

Maggie Stiefvater - Niepokój

Colleen Hoover - Hopeless