Michael Grand - Gone zniknęli. Faza szósta: Światło

Tytuł: Faza szósta: Światło
Tytuł oryginalny: Light
Seria: Gone VI
Autor: Michael Grand
Wydawnictwo: Jaguar
Data wydania: czerwiec 2013
ISBN: 978-83-76862-033
Liczba stron: 376
Ocena: 8/10




Nadchodzi czas ''Światła" i tym razem jest to już ostatnia część przygód naszych bohaterów. Od chwili, gdy wszyscy dorośli zniknęli z Perdido Beach, minął już prawie rok. Pozbawieni kontroli i opieki młodzi ludzie przeżyli wiele ciężkich chwil, a najważniejszą rzeczą jaką im się udało to, że przetrwali. Przynajmniej część z nich. Stopniowo wszystko zaczyna wracać do normalnego życia, ale niestety nie na długo. W obrębie bariery wydarzyło się wiele rzeczy, które nie znajdą usprawiedliwienia w nieświadomym niczego społeczeństwie. Śmierć, okrucieństwo, błędne decyzje, złe wybory... Co czeka na tych, którzy złamali wszystkie prawa rządzące w normalnym społeczeństwie? Może ETAP jest jedynym miejscem, w którym mogą czuć się bezpieczni? 

Nadchodzi czas na ostateczną walkę, tym razem z Ciemnością. Wiele z osób straci życie, a co za tym idzie? Kolejne ofiary, których i tak jest wystarczająco. Na całe szczęście wszystko się dobrze toczy. Dobro zwycięża, a bariera znika. W tym momencie kończy się ETAP, ale czy na pewno?

Kilka osób zostawiło po sobie ślad, dla niektórych znaczący tak wiele. 

,,Diano,
Wybacz, że cię raniłem. Bo wiem, że tak było.
Teraz prawdopodobnie już nie żyję, a jeśli istnieje jakaś sprawiedliwość na tym świecie, pewnie smażę się w piekle. Tak czy inaczej, chcę, byś wiedziała, że nadal cię kocham. I zawsze kochałem.
Twój Caine.
Czytała ten list niezliczoną ilość razy. I za każdym razem płakała. Za każdym razem się śmiała."


Kończy się również moment, w którym dzieciaki są obdarzone mocą. Wiele z nich wraca do swojego życia. Tym sprzed czasów nastania ETAP-u.

,,Już nie jestem Uzdrowicielką przez wielkie U. Jestem Lana Arwen Lazar, kropka, finito. Zwykła dziewczyna o dziwnym nazwisku. Myślałam, że będzie mi tego brakować. Ale wiecie co? Nie, ani odrobinę. Wiecie, czym się teraz zajmuję? Jem. I śpię. Rzucam patyk Patrickowi. A potem wszystko od początku. Oto mój plan na resztę życia. Jeść, spać, bawić się z psem."

Jeśli o mnie chodzi, myślę, że będzie mi trochę brakowało czasów, gdzie będę mogła dzielić losy z moimi ulubieńcami. Większość z nich zostanie u mnie w pamięci, a z niektórymi się zdążyłam utożsamić. Mogę jednak powiedzieć, że kiedyś postaram się do niej wrócić.

Pozdrawiam 
Aniela Czerwińska

Popularne posty z tego bloga

Colleen Hoover - Losing Hope

Maggie Stiefvater - Niepokój

Colleen Hoover - Hopeless