Paula Hawkins - Dziewczyna z pociągu

Tytuł: Dziewczyna z pociągu
Tytuł oryginalny: The girl on the train
Autor: Paula Hawkins
Wydawnictwo: Świat książki
Data wydania: Wrzesień 2016
ISBN: 978-83-8031-690-4
Liczba stron: 328
Ocena: 10/10





,,Rachel każdego ranka dojeżdża do pracy tym samym pociągiem. Wie, że pociąg zawsze zatrzymuje się przed tym samym semaforem, dokładnie naprzeciwko szeregu domów.

Zaczyna się jej nawet wydawać, że zna ludzi, którzy mieszkają w jednym z nich. Uważa, że prowadzą doskonałe życie. Gdyby tylko mogła być tak szczęśliwa jak oni.

I nagle widzi coś wstrząsającego. Widzi tylko przez chwilę, bo pociąg rusza, ale to wystarcza.

Wszystko się zmienia. Rachel ma teraz okazję stać się częścią życia ludzi, których widywała jedynie z daleka. Teraz się przekonają, że jest kimś więcej niż tylko dziewczyną z pociągu."

Napisze tylko cztery słowa. NAJLEPSZA. KSIĄŻKA. NA. ŚWIECIE. Nie dość, że główna bohaterka jest bardzo do mnie podobna to również i jej historia praktycznie jest identyczna jak moja. 

,,Nie mógł zrozumieć, że można tęsknić za czymś, czego się nigdy nie miało, że można to opłakiwać."

Różni może nas to, że ja nie przepadam za alkoholem. Poprzez swoje doświadczenia niemal mogłam się z nią utożsamić. 

,,Nie ma dnia, żeby mi go nie brakowało. Bardziej niż kogokolwiek innego. Jest wielką dziurą w moim życiu, dziurą w duszy."

Historia opisana w tej książce opisuje trzy kobiety i ich perspektywy, więc z każdą stroną dowiadujemy się o dalszych ich losach po części ze sobą połączonych. Ginie jedna z bohaterek, ale do końca nie wiadomo kto jest sprawcą. 


,, Jedna sroczka smutek wróży, dwie - radości pełne dni. Trzy to dziewczę urodziwe, cztery - chłopiec ci się śni. Pięć da srebra cały dzbanek, sześć przyniesie złotą moc. Siedem tajemnicę kryje w najstraszniejszą ciemną noc."

Trzymają nas one w napięciu i nie da się przewidzieć jak się akcja dalej potoczy.

Dzięki tej książce z chęcią sięgnęłam po tego typu książki, zważywszy że czytuję za zwyczaj romanse, więc to była dobra odskocznia od mojego preferowanego gatunku. Jeśli chodzi o tę książkę myślę, że gdy tylko znajdę czas wrócę do niej z przyjemnością.

Pozdrawiam
Aniela Czerwińska

Popularne posty z tego bloga

Colleen Hoover - Losing Hope

Maggie Stiefvater - Niepokój

Colleen Hoover - Hopeless