Colleen Hoover - Losing Hope

Tytuł: Losing Hope
Tytuł oryginalny: Losing Hope
Seria: Hopeless II
Autor: Colleen Hoover
Wydawnictwo: Otwarte
Data wydania: Czerwiec 2014
ISBN: 978-83-7515-330-9
Liczba stron: 357
Ocena: 9/10




,,Czasami, aby pójść naprzód, trzeba najpierw sięgnąć głęboko w przeszłość.

Przekonał się o tym Dean Holder. Przez wiele lat zmagał się z poczuciem winy, że kiedyś pozwolił odejść małej dziewczynce. Od tego czasu szukał jej uparcie, ale nie spodziewał się, że gdy ponownie się spotkają, ogarną go jeszcze większe wyrzuty sumienia.

Losing Hope to historia trojga młodych ludzi naznaczonych przez traumatyczne doświadczenia. Każde z nich wybrało inny sposób na to, by sobie z nimi poradzić - nie każde z nich wybrało życie.

Czym jest tragedia, po której nie da się odzyskać nadziei?"

Ta książka na pewno nie będzie dawała o sobie zapomnieć. Historia jaką przedstawiła nam autorka, ani trochę nie jest taka jaką się spotyka w typowych romansach. Można by uznać, że jest ona w pewien sposób tragiczna, szczególnie jeśli umiera najbliższa osoba jaką jest siostra. Najgorzej jest pogodzić się ze stratą matce Holdera i Les, bo to największy ból dla matki.

,,To absurdalne, że ludzie opisują za jego pomocą coś innego niż to, co czuje matka po stracie dziecka. To naprawdę jedyna sytuacja, w której słowo ,,zdruzgotanie" oddaje cały ogrom uczuć."

Nikt nie zdawał sobie sprawy, z tego co się działo z Les i co ją skłoniło do takich działań. Większość zaczęła się obwiniać o jej śmierć, a najbardziej jej brat, ponieważ nic nie wskazywało na to, że popełni samobójstwo, kiedy każdy widział ją z uśmiechem na ustach.

,,Zacząłem się nad tym zastanawiać i doszedłem do wniosku, że faktycznie wszędzie uśmiechasz się dokładnie tak samo. Nie przypominam sobie żadnego zdjęcia, na którym byłabyś naburmuszona. Żadnych nieobecnych spojrzeń. Zupełnie tak, jakby całe Twoje życie opierało się na podtrzymywaniu tego fałszywego wizerunku."

 Nie mógł sobie darować tego, że widząc ją często zapłakaną, nigdy tak naprawdę nie wiedział co było przyczyną łez, ponieważ ona nigdy nie chciała mu zdradzić dlaczego tak się dzieje, a on nigdy nie pytał, tylko dawał jej kochające ramiona i wsparcie.


,,Znałem dziewczynę, która płakała po nocach. Znałem dziewczynę uśmiechającą się ze zdjęć. Ale nie znałem tej, która łączyła uśmiech ze łzami. [...] A kiedy chłopak kocha jakąś dziewczynę, zwłaszcza swoją siostrę, powinien wiedzieć, co sprawia, że się uśmiecha, a co zmusza ją do płaczu."

Prawie przez całą książkę mamy ukazany ból jaki towarzyszy chłopakowi. Jak bardzo się zadręcza tym, co się stało szczególnie, że czuje się winny wszystkich tragicznych wydarzeń, a zaczęło się to już od małego chłopca, który poznawał świat.

,,Jakie jest prawdopodobieństwo utracenia obydwu dziewczyn, które najbardziej w życiu kochałem?"

Jednak wszystko się zmienia, kiedy spotyka Sky, w której zaczyna się zakochiwać. Dziewczynie, która pokazuje mu zupełnie inny świat. Ma wrażenie, że tylko z nią może wszystko, że reszta dziewczyn, z którymi kiedykolwiek był nie robiły na nim, aż tak wielkiego wrażenia.

,,Zbyt często rozpamiętywałem, co zrobiłem źle i zastanawiałem się, co powinienem był zrobić, żeby moje życie potoczyło się inaczej. Przyszłość dla mnie nie istniała. Dopiero będąc ze Sky, zacząłem myśleć o tym, co stanie się jutro, pojutrze, za rok czy w odległej przyszłości."

Dla mnie ta książka jest pełna różnych emocji, wobec których nie da się przejść obojętnie. Wiele wątków skłania czasem do głębokich przemyśleń. Na pewno nie jest to lekka powieść, ale bardzo szybko się ją czyta, szczególnie, że pochłania na wiele godzin. Myślę, że kiedyś do niej będę próbowała jeszcze wrócić.

Pozdrawiam
Aniela Czerwińska

Popularne posty z tego bloga

Maggie Stiefvater - Niepokój

Colleen Hoover - Hopeless